Follower

Wednesday, December 30, 2009

ADIK YANG DAH MASUK DARJAH SATU

Hari ni 30 Disember 2009 (Rabu) Adik Yang dah mula menjejak kaki ke fasa baru iaitu sekolah rendah darjah satu..hik..hik...dah besor anak mama yer...dalam kol 5.30 pg adik yang dah kejutkan mama "mama..mama...bangunler jom adik nak p sekolah ni..." "sat ler awal g ni" mama makin tarik kain selimut he..he..sejuk betul pagi ni tambah2 pulak tidur kat kampung mmg ler sejuk sampai ke tulang sum..sum...liat jer badan nak bangun..Dalam kol 6.30 mama kejutkan adik..."eee...adik ngantuk ler sejuk ler..adik malas la nak pi sekolah..." aiks...td kemain g..mana semangat kol 5.30 tu...ko ni kan adik mmg buat mama hot jer..papun mama tetap cool...selepas adik sarapan roti bakar yang dibuat oleh atuknya mama pun dah siap dalam kol 7.15 pg kami dah bertolak balik umh kat uum dulu ambik tali pinggang along untuk adik guna yang mama beli utk adik tak leh pakai besar samapai leh lilit satu badan..

Sampai jer sekolah mama suapkan adik sikit nasi lemak..untuk lapik perut ..pastu adik dah masuk kelas..masuk jer kelas mata adik yang dah mula berkaca...nangis ler tu...mungkin takut ker ntah aper ntah...bila sampai jer soalan dia dah mula jawab sampai tak angkat kepala ntah betul atau tak ler yang mama tahu dalam kelas tu dia yang mula-mula sekali abis awal...keje dia satu jer janji abis ..

Masa balik dalam keta mama tanya asal ngais td dia cakap takut soalan susah..tengok..tengok senan jer..itu jer..hee...rugi airmata jer..apapun dia suruh merahsiakan kenangisan dia tu pd abg n atuk nyer..hi..malu ler tu...





Di awal pagi sebelum keluar rumah...ceria jer..



Masa ni Adik Yang tengah moody..baru jer lepas nangis..





Adik Yang tekun menjawab soalan yang diberikan..





Wajah2 kembali ceria selepas ujian linus tu..



Adik yang bersama mama dalam kelas.

Ujian linus diadakan bagi menentukan kelas mengikut tahap kemampuan pelajar masing-masing..mamapun tak tahu ler Adik Yang ni nak masuk kelas mana satu..tp katanya...kelas mana pun adik tak kisah janji darjah satu..he..he..mama hanya megharapkan yang terbaik untuk anak mama. Doa mama moga adik berjaya didunia dan diakhirat..

Tuesday, December 29, 2009

POTONG..POTONG...POTONG...

KISAH ANAKKU NASRUL AIMAN BERSUNAT...

20 DISEMBER 2009 (AHAD)
03 MUHARRAM 1431
TEMPAT : POLIKLINIK AZHAR DAN RAKAN2, CHANGLOON
MASA : 10.30 PAGI
UMUR : 9 TAHUN

Dua tiga hari sebelum 20 hb. tu si aiman dah tak sabar membilang hari asyik dok nak pergi 'potong' jer.excited bebenor..sampaikan malam2 sebelumnya dok practice tidur telentang takut2 nanti tidur terkepit anu plak..lawak la along ni...dah semakin besar anak mama ni yer..pagi tu bersiap2 dekat kol 10.30 baru kuar.sampai klinik tunggu dekat kol 11.00pg baru doktor panggil..mamapun tak larat ari tu demam so demi anak2 ni pegi juga beri sokongan. hepi jer along ni sekitpun tak nangis masa potong tu...asyik tanya doktor jer "potong g..potong..g...doktor" dah kebas jd tak terasa ler...abis jer tu balik umh...hu..hu... nangis mungkin sakit kut dah ubat kebas tu dah ilang...doktor dah bg ubt tahan sakit n antibiotik...malam tu aiman tak leh tido dia cakap panas pastu pegang badan dia panas jer..rupanyer demam..esoknyer muntah-muntah mama pi keje pun terpaksa balik awal ambil ubt dia. kesian anak mama...aiman nii manja orgnyer..doc nak cuci pun dia tak kasi takut sakit katanya..so balik tu mama pun cuci.."adus....sakit..sakit...takpa...anak jantan..anak jantan..." tu la kata-kata aiman masa mama cuci anu dia sampaikan atuknyer gelak jer...aiman..aiman...byak pic aiman sebenarnya tp video ler so 18 sx malas la mama nak masukkan...aperpun TAHNIAH ANAK MAMA...



PERALATAN YANGDIGUNAKAN



DOC MEMULAKAN OPERASI..HI..HI...BE CAREFULL..

Wednesday, November 18, 2009



MAMA WIF ARISSA MY GIRLS

Tuesday, November 17, 2009

SAAT ARISSA BOLEH MENYULOQ..DAH..

video

ni la video anak mama yang dah pandai menyuloq tu best sangatkan bila melihat step anak2 ni.arissa ni membesar memang ikut step le tak dak yang dia skip step pun..he..he...

video

ni la karenah anak-anakku...arissa tu dah nak masuk bawah rak tv dah..boleh thn gak ngko yer..

MAMA VOGUE 2009


gambar mama ni ambil masa konvo adik baru-baru ni.kesian kat mama hu..hu..tak sempatpun nak ambik gambar bersama adik yang entah lupa jerk..ngan orangpun memang ramai bangat sih...ni jer ler gambar yang termampu ambik tu pun masa abis konvo dalam keta plak tu..apapun tetap kontrol ayu gitu hi..hi...

KONVOKESYEN ADIK YANG....




MySpaceLayouts

MINI KONVOKESYEN TABIKA KEMAS PARLIMEN KUBANG PASU
12/11/2009 (Khamis)

2.30 PETANG

DEWAN WAWASAN, JITRA


petang tu mama kuar umah dah pukul 2 untuk pegi ke dewan wawasan...adus ramainyer orang...dalam dewan..bayangkan semua tadika daerah kubang pasu buat kat situ . adik yang kira sesi petang la sebab aritu ada dua sesi gak.best gak ler...walaupun pening gak macam org p konvo kat u jer rasa..mama harap satu hari nanti mama boleh g pegi konvo adik bila adik masuk u..belajar bagi pandai2 yer adik yang..leh ler mama p konvo g..

adik yang segak jer pakai jubah warna ijau ni...control macho ler tu


Adik yang bersama teman2 tadika. moga persahabatan yang kita bina akan berkekalan..depan sekali Azim(anak cikgu habibah), Ajmal n Aiman.

Dalam barisan menunggu giliran.

video

setakat itu je la gambonyer..sebenarnyer byk lagi nih...cukup ler yerk

Thursday, November 12, 2009

MAJLIS CUKUR RAMBUT ARISSA YANG LALU




My Favorite MySpace 2.0 Layouts
MySpaceLayouts


Majlis cukur rambut Arissa ini diadakan pada 01 februari 2009. Masa ni tok bidan (tok mon) tengah siapkan kelengkapan nak bercukur. Takbuat apa-apa pun just buat pulut jer hantar kat umah2 jiran-jiran. lentuk jer arissa atas ribaan tuknyer..

video

Arissa masa ni dah rasa geli2 bila tok bidang dah mula gunting rambutnya sebelum cukur..rambut arissa memang lebat dari abang-abangnya. mama pun terkezut hitam plak tu la ni pun ramai kata arissa byk rambut bagi yang sebaya dengannya.


video

Arissa masa ni dah rasa mengantuk dah bila tok bidan tu main-main kepala. sapa2pun leh lentuk kan...wa..wa..zzzzzz...

Wednesday, November 11, 2009


MY PRINCESS....

NUR ARISSA BT. NOR AZIZI

Hari ini genap arissa 10 bulan 1 hari...cepat jer masa berlalu...kehadiranmu amat membahagiakan..

# dah pandai kiss..kiss...bila diminta kiss
# semua makanan yang kita makan dia pun nak mamam gak
# suka munggah2 mainan
# menjerit bila ditinggalkan
# suka pegang2 kaki mama








KEHADIRANMU MEMBAWA SERIBU ERTI...



SEJUTA WAJAH YANG MEMBAWA SERIBU ERTI DALAM HIDUP KAMI....





MySpaceLayouts


Thursday, October 15, 2009

PERMATA HATI MAMA N ABAH


Ini permata hati sulung kami Mohd Nasrul Aiman (24.07.2000)
Anak kedua kami Mohammad Nafis Ajmal (07.04.2003)

Puteri kami Nur Arissa (10.01.2009)

Harapan mama n abah moga anak2 kami menjadi anak yang soleh dan solehah didunia n diakhirat...we LUV u all....

Thursday, July 30, 2009

WAJAH-WAJAH KESAYANGANKU

Inilah wajah-wajah kesayanganku dan ianya banyak memberi kebahagiaan buat diriku...suami dan anak2....kebahagian ini milik kita bersama...sayang selalu muah..muah...

DISINI BERMULA....















gambar anakku yang bongsu...NUR ARISSA.
30.07.2009

Hari ini tercipta blogku ini....sajer menambah kenalan yang sudi...selain menjadikan ia satu memori kenangan bagi keluargaku...

JOM CLICK...