Follower

Thursday, February 23, 2012

aku adalah aku

Hidup ini tidak selalu cerah, ada masa kita dibawah, ada masa kita di atas...mungkin ini permainan duniawi yang perlu diharungi setiap yang bergelar manusia...dan semestinya aku juga tidak terlepas dengan semua ujian itu...kesabaran inilah sedikit sebanyak menggugat hati ini...semua orang tidak meminta untuk keburukan..tapi Allah itu Maha Adil...aku berpegang dengan semua ini..dan aku bahagia dan terima apa yang aku perolehi dariNya..tapi kadang2 hati terguris luka..memang dari luarannya aku nampak bahagia...tapi kadang-kadang aku tewas mencatur hidup dan emosi diri..aku tak bermegah dengan apa yang aku ada..ini semua adalah milikNya...tapi kadang-kadang hati ini sakit dengan kata-kata yang menyentuh perasaan...aku memang sukakan kecantikan...tapi adakah aku terlalu taksub???...tidak sama sekali...cuma aku menjaga apa yang Dia kurniakan dan bersyukur...Salahkah aku???...inilah salah satu aku mencari kebahagian dan kepuasan diri untuk mengubati hati...tapi ini semua disalahtafsirkan orang...begitu manusia tak pernah puas n cemburu dengan apa yang ada..dan dengan orang ada...apa salahnya kalau semua ti kita jadikan semangat untuk kita lebih berusaha...setiap manusia masing-masing ada hobi tersendiri...sampaikan kadang-kadang hati terfikir salahkah aku...berusaha untuk kebahagian diri aku....TAPI AKU TETAP AKU...sekian

No comments:

Post a Comment

JOM CLICK...